عناوین این صفحه
کد خبر: ۳۰۲۳۲

هشت راه برای ترغیب بچه‌ها به فعالیت بدنی

 ۱. بچه‌ها بازی کردن با پدر و مادر را بسیار دوست دارند. بازی‌های دوران کودکی تان را با فرزندتان انجام دهید تا هم با فضای رشد شما آشنا شود و هم ساعت‌ها با شما مشغول بازی باشد.
۲. فرصتی برای ارتباط با همسالانش در فضای باز فراهم کنید. باشگاه ورزشی و پارک مکان‌های خوبی برای دور هم جمع شدن بچه‌ها و مادرانشان هستند؛ از همین رهگذر شما هم می‌توانید دوستانی پیدا کنید و به کسالت و خانه نشینی 
پایان دهید.
۳. برای فرزندتان الگوی مناسبی باشید و در خانه ورزش کنید. وقتی فرزندتان ببیند که شما در حال انجام تمرینات خانگی (مثل حرکات کششی و موضعی) هستید، با شما همراه می‌شود.
۴. برای تلویزیون دیدن و بازی‌های رایانه ای، وقت مشخصی را در نظر بگیرید. از روزی نیم ساعت گرفته تا حداکثر دو ساعت. ترجیحاً در این اوقات خودتان همراه فرزندتان مشغول بازی شوید.
۵. تعطیلات آخر هفته را حتماً از خانه بیرون بزنید. به موزه و پارک بروید و اگر امکان داشت برنامه سفرهای یک روزه ترتیب دهید. فرزندتان باید به بیرون رفتن و فعالیت بدنی خارج از خانه عادت کند.
۶. در پارک‌ها با هم دوچرخه سواری کنید. از فرزندتان بخواهید بخشی از رفت و آمد روزمره‌اش را با دوچرخه داشته باشد؛ مثلاً با دوچرخه به نانوایی برود، با دوچرخه خرید کند و... در جایی که ممکن است، دوچرخه را جایگزین خودرو کنید.
۷. در مسافت‌های کوتاه روزمره، به جای استفاده از اتومبیل پیاده روی کنید. بگذارید فرزندتان زندگی بدون ماشین را تجربه کند.
۸. خلاق باشید و فعالیت‌های بدنی فرزندتان را متنوع کنید. از فعالیت‌های ساده مثل قایم باشک
 در پارک و راه رفتن روی لبه باغچه گرفته تا مسابقه دو و ورزش‌های آبی و... تنوع در فعالیت‌ها باعث می‌شود فرزندتان اشتیاق بیشتری برای انجام آن‌ها داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۳۹۵/۶/۱۸ -  شماره 5382
جستجو
جستجو
بالای صفحه