عناوین این صفحه
کد خبر: ۳۵۴۷۱

چگونه خواب‌های مورد علاقه‌مان را ببینیم؟

• مترجم: فاطمه زرین‌چنگ ـ نیم‌نگاه
چگونه می توانید خوابی ببینید که به دیدن آن علاقه زیادی دارید؟
خواب ها می توانند تأثیراتی قوی در زندگی روزمره و در زمان بیداری داشته باشند. خواب‌ها می توانند اثرات به جا مانده از آرزوها، امیدها یا ترس‌هایمان باشند و ممکن است با دیدن این خواب ها آینده یا گذشته مان را ببینیم. شما بیشتر مواقع علاقه دارید خوابی خاص یا حدأقل خوابی را که برایتان خوشایند است، ببینید.
در ادامه به برخی کارهایی که در طول روز یا قبل از رفتن به تخت‌خواب باید انجام دهید تا بتوانید چنین خواب‌هایی ببینید، اشاره می‌شود.
زودتر به تخت خواب بروید: با این کار خواب‌های مناسب تری می بینید. بر اساس تحقیقات ژورنال خواب در سال ۲۰۱۱ کسانی که دیرتر می خوابند یا تا دیروقت بیدارند، خواب های نامناسب تر، ناخوشایند‌تر و بدتر بیشتری می ببیند. اگر می خواهید خواب‌های مناسب تری ببینید، سعی کنید حدأقل هر شب یک ساعت زودتر بخوابید تا تأثیر مثبت آن را روی خواب‌ها و رویاهای خود ببینید.
رژیم غذایی خود را رعایت کنید: کابوس‌ دیدن دلایل بسیاری دارد، از جمله: دیر خوردن اسنک ها، میان وعده ها و نیز غذا. به موقع غذا خوردن به شما کمک می کند تا غذای شما زودتر هضم شود و خواب زیباتر و راحت تری داشته باشید؛ بنابراین سعی کنید از بعد از ظهر به بعد دیگر کافئین مصرف نکنید؛ اگرچه ممکن است بعد از مصرف این ماده احساس داشتن انرژی بیشتری کنید، این ماده باعث می شود که در عین حال سخت تر نیز به خواب روید.
با استرس های خود مقابله کنید: بسیاری مواقع خواب‌ها و رویاهای منفی بازتابی از داشتن استرس و اضطراب هستند که همه ما هر روز ممکن است این استرس‌ها را کمابیش تجربه کنیم.
ورزش‌های مرتب و روزانه می تواند از سطح استرس شما بکاهد و کمک کند خواب‌ها و رویاهای بهتری داشته باشید و زودتر به خواب روید، البته هرگز نباید قبل از خواب ورزش کنید؛ زیرا این کار باعث می‌شود شما مدت زمان بیشتری در رختخواب بیدار بمانید. خوردن بعضی مواد یا خواندن متون سبک نیز می تواند شما را هنگام خواب آرام‌تر کند؛ برای مثال، خوردن یک چای گیاهی یا خواندن کتاب قبل از خواب می‌تواند از ترس ها و استرس‌های شما بکاهد؛ بنابراین سعی کنید دریابید چه چیزی شما را آرام می کند تا قبل از خواب از آن استفاده کنید.
از دیدن فیلم های ترسناک یا استرس‌زا بپرهیزید: دیدن چنین فیلم‌هایی ممکن است باعث شود کابوس ببینید. اگر می خواهید خواب بهتر و راحت‌تری داشته باشید تلفن، تلویزیون و کامپیوتر خود را خاموش کنید تا ذهنتان درگیر مسائل دیگری نشود و بتوانید بهتر بخوابید و خواب‌های زیباتری ببینید.
 در اتاق خوابتان گل رز قرار دهید: محققان در یافته‌اند زنانی که هنگام خواب در معرض بوی خوش گل رز قرار دارند، حدأقل ۳۰ شب از سال خواب‌های بسیار زیباتری می ببیند.
همچنین ثابت شده است که عطر گل رز باعث ایجاد احساسات مثبت می شود و این امر در نهایت موجب می‌شود، خواب‌های بهتر و زیباتری ببینید.شما همچنین می توانید از روغن گل رز به عنوان لوسیون بدن یا از شمع‌های زیبا کنار تخت خود قبل از خواب استفاده کنید؛ اما به خاطر داشته باشید که حتماً پیش از خواب شمع‌ها را خاموش کنید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۳۹۵/۸/۱۹ -  شماره 5430
جستجو
جستجو
بالای صفحه