عناوین این صفحه
کد خبر: ۳۵۴۷۹

عینک رژیمی هم به بازار آمد

تاکوجی نارومز، استاد دانشگاه توکیو، یک سامانۀ «وی آر» (واقعیت مجازی) ابداع کرده که با استفاده از تکنیک‌های تعاملی گرافیک رایانه‌ای اندازۀ مادۀ غذایی را افزایش می‌دهد. نارومی می‌گوید: میزان مواد غذایی که فرد می‌خورد با استفاده از این عینک ده درصد کاهش می‌یابد.
با استفاده از این عینک نه‌ تنها اندازه خوراکی‌ها تغییر می‌کند، بلکه زاویۀ قرار گرفتن موادغذایی در دست به‌گونه‌ای عوض می‌شود تا مغز را وادار کند این حقّه را کاملاً باور کند. میچیتاکا هیروسی، مدیر اجرایی این طرح می گوید: این فناوری باید در ابعاد معقول و منطقی اجرا شود. اگر به‌عنوان مثال اندازۀ یک کلوچه‌ به نسبت بسیار زیادی بزرگ شود، این حقّۀ واقعیت مجازی برملا می‌شود؛ چراکه اختلاف بین اندازه واقعی میزان مصرف مادۀ غذایی با اندازۀ بزرگ‌نمایی آن نباید چندان اغراق‌آمیز باشد. محققان تاکنون توانسته‌اند اندازۀ مادۀ غذایی را تنها ۵۰ درصد افزایش دهند.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۳۹۵/۸/۱۹ -  شماره 5430
جستجو
جستجو
بالای صفحه